Subscribe:

Pages

ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား

Photobucket
ကၽြန္ေတာ့ စိတ္ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ေလး တစ္ေနရာကို အလည္ေရာက္လာေပးလို႔ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။

Monday, October 24, 2016

ႏွစ္ေပါင္း (၉၀) ရိွေတာ့မယ္႔ "ဘဝသံသရာ" ရထားကူးတံတားဆီ


ခရီးသြားစာေလးေတြနဲ႔ အဆက္ျပတ္ေနတာ ၾကာေတာ့ ေသြးပူေလး ျပန္လုပ္တဲ႔အေနနဲ႔ ဒီစာေလး ေရးျဖစ္တာ။

ဒီတစ္ေခါက္ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း က အလွဆံုးေနရာေတြ အကုန္ေရာက္ခဲ႔တယ္လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္သြားျဖစ္ခဲ႔တယ္ဗ်ာ။ အားလံုးကို တစ္ခါတည္း ေရးတာထက္ တစ္ေနရာခ်င္း၊ အစီအစဥ္တစ္ခုခ်င္းကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ ေရးတာ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္မိတယ္။

ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းကို ေရာက္ျဖစ္တိုင္း အျမဲလိုလို ေရာက္သြားတတ္တဲ႔ေနရာတစ္ခုက "ဘဝသံသရာ" တံတား ကိုပဲ။ သာစည္ နဲ႔ ေရႊေညာင္ ၾကား မိုင္တိုင္ (၃၇၉/၇-၈) မွာ ရိွတဲ႔ ရထားအတြက္ သံုးတဲ႔ တံတားပါ။ တံတားအရွည္က ေပ (၂၀၀) ရိွၿပီး အျမင့္က (၆၂) ေပ ရိွတယ္လို႔ သိရပါတယ္။


အထူးျခားဆံုးအခ်က္တစ္ခု ဒီ "ဘဝသံသရာ" အမည္တြင္တဲ႔ တံတားက လာမယ္႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း (၉၀) တိတိ ျပည့္ၿပီ ဆိုတာပါပဲ။ တံတားဘိုးဘိုးလို႔ ေခၚရမွာေပါ႔ေနာ္။ ဒီတံတားကို လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၁၉၂၇ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ႔တာဆိုေတာ့ ခုထိ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ခံႏုိင္ရည္အားေကာင္းေနတာကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ သူက အေပၚမွာ ရထားလမ္းတစ္ခု၊ ေအာက္မွာ ရထားလမ္းတစ္ခု ျဖတ္ထားတဲ႔ ပံုစံေလး တည္ေဆာက္ထားတယ္။ ဒီတံတားေပၚကေန ပတ္ဝန္းက်င္ကိုၾကည့္ရင္ ရွမ္းျပည္ရဲ႕ ေကာင္းကင္ျပာႀကီးနဲ႔ စိမ္းျမေနတဲ႔ ေတာင္တန္းေလးေတြကို လြတ္လပ္လဟာ ျမင္ေတြ႔ႏုိင္လို႔ ရႈခင္းသာ ေနရာတစ္ခုလိုျဖစ္ေနတယ္။



ကေလာ ကေန ေတာင္ႀကီးကို ရထားနဲ႔ သြားရင္ ႐ႈခင္းေတြက အရမ္းလွတယ္ဆိုတာ သြားဖူးတဲ႔လူတိုင္း ေျပာေနၾကေပမယ္႔ ရထားနဲ႔ သြားတဲ႔လူက နည္းပါးပါေသးတယ္။ သြားတဲ႔သူ အမ်ားစုကလည္း ႏိုင္ငံျခားသားေတြပါ။ က်န္တာကေတာ့ ေဒသခံေတြေပါ႔။ ဒီတံတားရိွတဲ႔ သာစည္ နဲ႔ ေရႊေညာင္ ဘူတာေတြ ၾကားမွာကို ရထားကူးတံတားေပါင္း (၄၁၇) စင္း ရိွေပမယ္႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီတံတားကိုမွ လူေတြ ေရြးလာၾကလဲ။ ဘာလို႔ "ဘဝသံသရာ" လို႔ နာမည္တြင္သလဲ ဆိုတာကို ဟိုးငယ္ငယ္ကေလးတည္းက ကၽြန္ေတာ္ သိပ္စိတ္ဝင္စားခဲ႔တယ္။

ေနာက္ပိုင္း လြယ္လြယ္ သိရတာက ဒါ႐ိုက္တာ ဘဘ ဦးသုခ ရဲ႕ "ဘဝသံသရာ" ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ ပါဝင္လို႔ ဒီနာမည္ရတာတဲ႔။ ဒီ႔ထက္ပိုၿပီး ေလးနက္မွန္းကို ခုေနာက္ပိုင္းမွ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတိျပဳမိသြားတာပါ။ ေရႊေညာင္ကေန လာမယ္ဆိုရင္ ေတာင္ေပၚလမ္းေတြကိုျဖတ္ၿပီး ေအာက္တံတားကေနမွ အေပၚဘက္ဟဲဟိုးကို တက္တဲ႔အတက္ ခ႐ုပတ္ပံုစံေလး ရထားတက္ရတယ္။ ရထားက တက္လိုက္ဆင္းလိုက္ နဲ႔ အေကြ႔အေကာက္လည္းမ်ားေတာ့ ဒါကို တရားသေဘာနဲ႔ လူ႔ဘဝ ဆိုၿပီး အႏုပညာ႐ႈေထာင့္ကေန ခိုင္းႏိႈင္းလို႔ ႐ုပ္ရွင္ထဲ ထည့္႐ိုက္လိုက္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကို နည္းပညာျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖေရးအျဖစ္ အထူးအားေပးၾကည့္႐ႈခဲ႔ရတဲ႔ အဲ႔ဒီေခတ္အခါက ပရိတ္သတ္ေတြက "ဘဝသံသရာ" တံတားလို႔ ကင္ပြန္းတပ္လိုက္တယ္ေပါ႔။



အရင္ကေတာ့ ေအာက္ထိဆင္းၿပီး တံတားေပၚမွာ ဓါတ္ပံုေတြဘာေတြ႐ိုက္လို႔ မရဘူးဆိုတာ မွတ္မိေနတယ္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အေက်ာ္ ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္းၿပီးစ ကာလေတြတုန္းကဆို ကားလမ္းေဘးကေနပဲ လွမ္းၿပီး ဓါတ္ပံု႐ိုက္ခဲ႔ရတာ။ ခုေတာ့ ေလွကားထစ္ေလးေတြနဲ႔ ေအာက္ထိဆင္းၿပီး ကိုယ္အႏုပညာအျမင္ရိွရင္ ရိွသလို ဓါတ္ပံုေကာင္းေတြ ႐ိုက္ဖို႔အဆင္ေျပေနၿပီ။ လိွမ္႔က်ႏုိင္လို႔ နည္းနည္းေတာ့ သတိထားရတာေပါ႔ေနာ္။ မေတာ္ ကိုယ္က တံတားအလယ္မွာ ဟန္ေပးေကာင္းေနတုန္း ရထားလာရင္ေတာ့ ေျပးလိုက္ရမယ္႔ျဖစ္ျခင္း။ အေျပးမေတာ္လို႔ ေျခေထာက္ညႇပ္ေနရင္ေတာ့ အခက္။ ေတြးၾကည့္တာပါ။ တစ္ခါမွေတာ့ ရထားနဲ႔ မဆံုျဖစ္ေသးဘူး။ တံတားအလယ္ထိလည္း တစ္ခါမွ သြားမေနဘူးေသးပါဘူး။



သိပ္ၿပီး ထူးျခားတာ မရိွေပမယ္႔ သက္တမ္းက ႏွစ္ေပါင္း (၉၀)၊ ရထားလမ္း ႏွစ္ခု ကို အေပၚေအာက္ ျဖတ္သန္းထားတဲ႔ ေနရာတစ္ခု၊ ၿပီးေတာ့ လွပတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ႐ႈခင္းေကာင္းေတြ ရိွတဲ႔ေနရာတစ္ခုအျဖစ္ေတာ့ ခရီးသြားသူေတြကို စြဲေဆာင္ေနတုန္းပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိပါတယ္။

သီဟလုလင္

1 comments:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

မၾကီးတုိ႔ငယ္ငယ္ကအေ၀းေျပးကားေတြမရွိေသးေတာ႔ ရထားနဲ႔ရန္ကုန္ကုိသြားတုိင္း အဲဒီတံတားကုိေရာက္ရင္
ေခါင္းျပဴျပီးၾကည္႔တတ္လုိ႔ လူၾကီးေတြကဆူတတ္တယ္ အမွတ္တရေတြထဲကတခုေပါ႔.....