ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းေပၚ ပထမဆံုးေျပးဆြဲခဲ့တဲ့ ေက်ာက္မီးေသြး ရထားစက္ခါင္း C_0522 နဲ႔အမွတ္တရ |
ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ဆိုတာ ၾကားဖူးတယ္။ ေဖေဖ က အေကာက္ခြန္ဦးစီးမွဴးဆိုေတာ့ နယ္စံုမွာ တာဝန္က်တယ္။ မြန္ျပည္နယ္၊ သံျဖဴဇရပ္မွာ တာဝန္က်တဲ႔အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္လည္တုန္းကလည္း ေဖေဖတို႔ ေျပာသံၾကားေပမယ္႔ စိတ္ထဲ ထင္တာက ေသမင္းတမန္ ဆိုတဲ႔အတိုင္း သရဲအရမ္းေျခာက္တဲ႔ ေနရာ ထင္တယ္ဆိုၿပီး ေၾကာက္လို႔ သြားၾကည့္မယ္ တစ္ခါမွ မေျပာျဖစ္ခဲ႔ဘူး။ ႀကီးလာမွ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ေတာ့ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းဆိုတာ သရဲေျခာက္တဲ႔ေနရာမဟုတ္ဘဲ၊ တကယ္႔ကို ရင္နင့္စရာေနရာတစ္ခု ဆိုတာ သိလာရတယ္။
ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္း ကို ခုေနာက္ပိုင္းမွာ ခရီးစဥ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ျပည္တြင္း ခရီးသြားေတြေရာ၊ ျပည္ပ ခရီးသြားေတြ အတြက္ပါ ထည့္ဆြဲၾကတာ သတိထားမိတယ္။ မြန္ျပည္နယ္ဘက္ ခရီးစဥ္ဆြဲရင္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ကရ ျပသစရာတစ္ခုအေနနဲ႔ ထည့္သြင္းေရးဆြဲလာၾကပါတယ္။ ဒီ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္စ လြတ္လပ္ေရးေန႔ (ဇန္နဝါရီလ ၄ ရက္ေန႔) ကမွ အဲ႔ဒီ မီးရထားလမ္းပိုင္းမွာ အသစ္ဖြင့္လိုက္တဲ႔ ေသမင္းတမန္မီးရထားလမ္းပိုင္းျပတိုက္ ကိုလည္း ဝင္ေလ႔လာလို႔ ရေနပါၿပီ။ ဒီလို ျပတိုက္အေနနဲ႔ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ၿပီး ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားေတြကို ျပသေပးတာ ေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ျမင္မိသား။ ျပတိုက္က ရန္ကုန္ - ၿမိတ္ ကားလမ္းမႀကီး နဲ႔ ရန္ကုန္ - ေရး မီးရထားလမ္းဆံုတဲ႔ေနရာ သံျဖဴဇရပ္က ဝဲကဝါေက်းရြာမွာ ရိွပါတယ္။
ထူးျခားတာေလးေတြ ရိွတယ္ဗ်။ ျပတုိက္က ေသးေသးငယ္ငယ္ ႏွစ္ထပ္ပံုစံေလးေပမယ္႔ ေခတ္မီတယ္။ ျပတိုက္ေရွ႕အဝင္ဝမွာ ႐ုပ္ႂကြထုဆစ္ထားတဲ႔ ရထားလမ္းခင္းေနတဲ႔ လုပ္သားႀကီးေတြရဲ႕ ပင္ပန္းေနတဲ႔ဟန္၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ အတင္းအၾကပ္ခိုင္းေစဟန္ေတြ ေပၚလြန္ေနလို႔ ျမင္ရတာ ၾကက္သီးထစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ျပတိုက္ထဲ ဝင္မယ္ဆိုရင္တာ့ ဝင္ေၾကးက ၈၀၀ က်ပ္ ေပးရပါတယ္။ အသက္ (၇) ႏွစ္ေအာက္ဆိုရင္ေတာ့ ေပးစရာမလိုပါဘူး။ ႏိုင္ငံျခားသားဆိုရင္ေတာ့ ၅၀၀၀ က်ပ္ ယူတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ျပတိုက္အဝင္က သက္ဝင္တဲ့ ပန္းပုရုပ္မ်ားနဲ႔အတူ |
The Death Railway Museum ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းပိုင္း ျပတိုက္ သို႔ အဝင္ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ ေက်ာခ်မ္းစရာ ျမင္ကြင္းရုပ္တုမ်ား |
ျပတိုက္အတြင္းထဲမွာ 3D ပံုစံေရးဆြဲထားတဲ႔ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႀကီး ရိွပါတယ္။ အဲ႔ဒီမွာ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာဟန္ေလးနဲ႔ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားမိတာကေတာ့ ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းေတြပါပဲ။ ၾကားပဲ ၾကားဖူးခဲ႔တဲ႔ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းရဲ႕ ဇာတ္လမ္းေတြကို ဓါတ္ပံုေတြထဲကေနတဆင့္ ကိုယ္တိုင္ခံစား ရင္နင့္ႏိုင္ေစတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ရတယ္။ အဲ႔ဒီေခတ္ကို ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားသလို၊ သံု႔ပန္းေတြနဲ႔အတူ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိသြားတယ္။
ျပတိုက္အတြင္းက 3D ပံုနဲ႔ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုရိုက္ၾက |
ျပတိုက္တြင္းက ရွားပါးဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းအခ်ဳ |
ျပတိုက္ရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာေတာ့ မီးေသြးေငြ႔သံုး မီးရထားစက္ေခါင္းႀကီးကို ျပထားတဲ႔ေနရာ ရိွေသးတယ္။ အဲ႔ဒီမွာလည္း မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီစက္ေခါင္းႀကီးက ဒီေသမင္းတမန္ရထားလမ္းေပၚ ပထမဆံုး ေျပးဆြဲခဲ႔တဲ႔ ေက်ာက္မီးေသြး စြမ္းအင္သံုး C_0522 မီးရထားစက္ေခါင္းႀကီးလို႔ သိရပါတယ္။ ဇလီဖားတစ္တံုး၊ အသက္တစ္ေခ်ာင္း လို႔ေတာင္ တင္စားထားတဲ႔ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းေပၚက ဇလီဖားတံုးေတြေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္မိတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း ဒီေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း အစျပဳရာ ေက်ာက္တိုင္မွာ အမွတ္တရ ဓါတ္ပံု႐ိုက္တတ္ၾကတယ္။
ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းပိုင္း အစ ေက်ာက္တိုင္ အမွတ္အသားနဲ႔အတူ ဓာတ္ပံုရိုက္ၾကပါေသးတယ္ |
ဇလီဖားတစ္တံုး အသက္တစ္ေခ်ာင္း ၊ ဝိညာဥ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိန္းဝပ္ေနရာ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းမေပၚ |
ဂ်ပန္ေတြ ျမန္မာနဲ႔ ထိုင္းကို ဆက္သြယ္ဖို႔ ၁၇၅ မိုင္ရွည္တဲ႔ ရထားလမ္းကို ၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွာ ေဖာက္လုပ္ဖို႔ ၾကံစည္ခဲ႔တယ္။ အဓိက က စားနပ္ရိကၡာေတြ၊ အသံုးအေဆာင္ေတြကို ထိုင္းကေန ျမန္မာ ကို ပို႔ဖို႔ ပင္မဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ပါ။ ရထားလမ္းကို အခ်ိန္တိုအတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စုေဆာင္းထားတဲ႔ သံု႔ပန္း တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္း ဟာ မီးရထားလမ္းေဖာက္ခဲ႔ၾကရၿပီး တခ်ဳိ႕က ေရာဂါရ၊ တခ်ဳိ႕က အဟာရျပတ္လပ္၊ တခ်ဳိ႕က က်ားဆြဲ နဲ႔ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈေအာက္မွာ အသက္ေပးခဲ႔ၾကရတယ္။ ျမန္မာေတြတင္မကပါဘူး ႏိုင္ငံျခားသားေတြပါ အမ်ားအျပားပါဝင္ေနလို႔ ေသဆံုးသြားသူေတြထဲမွာလည္း ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ရိွေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားစစ္သံု႔ပန္းေတြအတြက္ေတာ့ ဓနသဟာရ စစ္သခ်ဳႌင္းမွာ ျမႇဳပ္ႏွံေပးထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
မြန္ျပည္နယ္၊ သံျဖဴဇရပ္ဘက္ေရာက္ရင္ေတာ့ အထင္ကရ လည္ပတ္စရာတစ္ခုအေနနဲ႔ေရာ၊ ဗဟုသုတယူစရာအေနနဲ႔ေရာ သြားေရာက္ေလ႔လာသင့္တဲ႔ေနရာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ယူဆမိပါတယ္။ The Death Railway Museum ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းပိုင္း ျပတိုက္ ကို မနက္ ၇ နာရီကေန ည ၇ နာရီထိ ဖြင့္ေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ လမ္းၾကံဳရင္ ဝင္ေလ႔လာဖို႔ လက္တို႔ခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။
သီဟလုလင္
၃၀ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၀၁၆
0 comments:
Post a Comment