မိမိ ေလွ်ာက္ထားတဲ႔ အလုပ္နဲ႔ မိမိရဲ႕ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ႔အၾကံဳတို႔နဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး ပဏာမ ေရြးခ်ယ္ခံရသူစာရင္း (Shortlist) မွာပါလို႔ လူေတြ႔စစ္ေဆးဖို႔ interview အတြက္ အေၾကာင္းၾကားခံရၿပီ ဆိုပါစို႔။ အဲဒီအခါမွာ ႀကိဳတင္သိထားသင့္တဲ႔ လုပ္ေဆာင္ရမယ္႔ အခ်က္အလက္ေလးေတြကို ေရးသားတင္ဆက္ပါမယ္။ သာမန္ေတြးၾကည့္ရင္ေတာ့ စာတစ္ေစာင္ ေပတစ္ဖြဲ႔ ေရးျပစရာ လိုပါ႔မလားလို႔ ထင္စရာရိွပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြဟာ အေရးမပါဘူးလို႔ ထင္ရေပမယ္႔ မိမိရဲ႕ အင္တာဗ်ဴး အတြက္ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာကေန ပံ႔ပိုးေပးၾကမယ္႔ အခ်က္ေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမဦးဆံုး မိမိ စဥ္းစားရမယ္႔အခ်က္က မိမိကို အင္တာဗ်ဴးေခၚယူတဲ႔ ကုမၸဏီအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ တည္ေနရာကို သိပါသလား။ သိရင္ေတာ့ ကိစၥမရိွေပမယ္႔ မသိရင္ေတာ့ ႀကိဳတင္ၿပီး စံုစမ္းေမးျမန္းထားသင့္ပါတယ္။ ဘယ္ဘတ္စ္ကားကို စီးၿပီး ဘယ္မွတ္တိုင္မွာ ဆင္းရမယ္ဆိုတာကို တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အရင္စံုစမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က အင္တာဗ်ဴး ေျဖဖို႔ အေၾကာင္းၾကားခံရေပမယ္႔ မိမိကို အင္တာဗ်ဴးေခၚယူတဲ႔ ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ တည္ေနရာကိုရွာရင္း အင္တာဗ်ဴး အခ်ိန္လြန္သြားမွ ေရာက္သြားလို႔ နစ္နာခဲ႔ရတဲ႔သူေတြ ရိွပါတယ္။ ဘာမဟုတ္တဲ႔ ျမင္းခြာက သံေလးကၽြတ္တာကို ဂ႐ုမစိုက္မိလို႔ စစ္ပြဲႀကီး ဆံုး႐ံႈးသြားရတဲ႔ သာဓကကို ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခ်က္လည္း မထင္မွတ္ဘဲ အေရးပါတယ္ဆိုတာ Shortlist ပါလို႔ အင္တာဗ်ဴးအတြက္ ဖိတ္ၾကားခံရတဲ႔သူေတြ သတိျပဳရမယ္႔အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ မိမိကို ခ်ိန္းဆိုထားတဲ႔ေန႔မွာ မိမိကို ခ်ိန္းဆိုတဲ႔အခ်ိန္ထက္ ၁၅ မိနစ္ေစာၿပီး အေရာက္သြားဖို႔ လိုပါတယ္။ ခ်ိန္းတဲ႔အခ်ိန္ကို ကြက္တိခ်ိန္ၿပီး မသြားသင့္ပါဘူး။ ၁၅ မိနစ္ေစာၿပီး ေရာက္သြားတဲ႔အတြက္ မိမိအေနနဲ႔ Test သို႔မဟုတ္ အင္တာဗ်ဴးအတြက္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ေျဖေလ်ာ့ေစႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္ေရာက္ရိွေနလို႔ Test သို႔မဟုတ္ အင္တာဗ်ဴးေတြကို စိတ္တည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ ေျဖဆုိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယအခ်က္ကေတာ့ မိမိဟာ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ႔အၾကံဳေတြနဲ႔ ကိုက္ညီလို႔ မိမိ ေလွ်ာက္ထားတဲ႔ရာထူးအတြက္ ပဏာမ ေရြးခ်ယ္ခံရသူစာရင္း Shortlist မွာ ပါတယ္ဆိုၿပီး မိမိကိုယ္ မိမိ အထင္မႀကီးေစလိုပါ။ အလုပ္ရဖို႔အတြက္ ပဏာမအဆင့္ပဲ ရိွပါေသးတယ္။ မိမိေလွ်ာက္ထားတဲ႔အလုပ္အတြက္ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ဆန္းစစ္ခ်က္ (Test) ေတြ၊ ခုေခတ္ႀကီးဟာ IT ေခတ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္မႈ စစ္ေဆးခ်က္ (Computer Skill Test) နဲ႔ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈစစ္ေဆးခ်က္ (English Proficiency Test) စတာေတြကို ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္း ႀကီးရင္ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး မတိုင္ခင္ စစ္ေဆးေလ႔ရိွၿပီး အဲဒီ test ေတြ ေအာင္ျမင္မွသာ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး ဝင္ရတာေတြ ရိွတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာေတာ့ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ test ေတြနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကို တစ္ရက္တည္းမွာပဲ ဆက္တိုက္ျပဳလုပ္ေလ႔ရိွပါတယ္။
မိမိဟာ သူမ်ားေတြနဲ႔မတူဘဲ ပဏာမေရြးခ်ယ္ခံရသူစာရင္း Shortlist မွာ ပါလာၿပီဆိုကတည္းက လိုအပ္တဲ႔ ဆန္းစစ္ခ်က္ (Test) ေတြနဲ႔ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴးအတြက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ကို မိမိက လိုခ်င္လို႔ ေလွ်ာက္တယ္၊ အလုပ္ကလည္း မိမိရဲ႕ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ကိုက္ညီလို႔ မိမိကလည္း ပဏာမ ေရြးခ်ယ္ခံရသူ စာရင္းမွာ ပါေနမွေတာ့ ဒီအလုပ္ကို ရေအာင္ လုပ္သင့္သလား၊ မလုပ္သင့္ဘူးလားလို႔ မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ပါ။ ရေအာင္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္သြားရင္ မရႏိုင္စရာမရိွပါဘူး။ အလုပ္လိုခ်င္လို႔ ေလွ်ာက္ၿပီဆိုမွေတာ့ ဒီအလုပ္ကို ရေအာင္ကို လုပ္ရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ အၾကံျပဳလိုတာက ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီႀကီးေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရမဟုတ္တဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြ (INGO) မွာဆိုရင္ ႏိုင္ငံျခားသားဝန္ထမ္း (Expatriate) ေတြ ရိွတာေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈစစ္ေဆးျခင္း (English Proficiency Test) ကို လုပ္ေဆာင္ေလ႔ရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေလာင္းျဖစ္တဲ႔ မိမိက ဒါေတြကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေလ႔လာထားဖို႔ လိုပါတယ္။ အနည္းဆံုး မိမိရဲ႕ အေၾကာင္း (Myself) ကို အဂၤလိပ္လို သြက္သြက္လက္လက္ ေျပာတတ္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေလ႔က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မိမိေလွ်ာက္ထားတဲ႔ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း အဂၤလိပ္လို ႀကိဳတင္ေလ႔လာစံုစမ္းထားသင့္ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ဟာ ေရွ႕မွာ ေျပာခဲ႔သလို IT ေခတ္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အင္တာနက္မွာ ရွာရင္ လြယ္ပါတယ္။
ပြဲမဝင္ခင္ အျပင္မွာ က်င္းပ ဆိုသလို မိမိဘဝအတြက္ အေရးႀကီးတဲ႔အလုပ္တစ္ခုအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြက မလြဲမေသြ လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္ေခၚတဲ႔ ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္းေတြက ဆန္းစစ္ခ်က္ (test) ေတြ ေအာင္ျမင္လို႔ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး ေျဖဆိုရတဲ႔အခါ တခ်ဳိ႕ ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ တစ္ခါတည္းနဲ႔ မၿပီးျပတ္တာေတြ ရိွတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ၇ ခါ၊ ၈ ခါ ေလာက္အထိ ေခၚေတြ႔တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုေခၚတဲ႔အခါ တခ်ဳိ႕လူမ်ားက စိတ္မရွည္တတ္ၾကပါဘူး။ အဲဒီအခါမွာ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး ခဏခဏေခၚလြန္းလို႔ စိတ္မရွည္ေတာ့ဘဲ အဲဒီအလုပ္ေခၚတဲ႔ ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္းက တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အေၾကာင္းၾကားလာသူကို “ခင္ဗ်ားတို႔ ကုမၸဏီက ခဏခဏ အင္တာဗ်ဴးေခၚတာပဲ၊ ဒီတစ္ခါ အင္တာဗ်ဴးကေရာ တကယ္ခန္႔ေတာ့မွာမို႔လို႔လား” စသျဖင့္ ျပန္ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒါဟာ လံုးဝ (လံုးဝ) မလုပ္သင့္တဲ႔ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ မိမိကို အေရးတယူနဲ႔ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး ထပ္ေခၚတာကို မိမိ အေနနဲ႔ “မိမိဟာ အင္တာဗ်ဴး တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ အေရြးခံေနရလို႔ ဒီလို မၾကာခဏ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး ေခၚခံရတာပဲ” လို႔ မွတ္ယူလိုက္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ရွည္သည္းခံၿပီး လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴးကို သြားေရာက္ ေျဖဆိုသင့္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္။
လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴးေတြမ်ားတဲ႔ သေဘာက ပဏာမေရြးခ်ယ္ခံရသူစာရင္း Shortlist ကေန ဝန္ထမ္းေလာင္း (candidate) အဆင့္၊ အဲဒီအဆင့္ကေန တကယ္လိုအပ္တဲ႔ တကယ္႔လုိအပ္ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံု ကိုက္ညီတဲ႔သူကို ရဖို႔အတြက္ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး အဆင့္ဆင့္ စစ္ေဆးရတာျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္အနာအဆာ ကင္းစင္ၿပီး အရည္အေသြးျပည့္ဝတဲ႔ ဆန္ေကာင္းဆန္သန္႔ရဖို႔အတြက္ ဆန္ခါကဲ၊ ဆန္ခါလတ္၊ ဆန္ခါစိပ္စိပ္နဲ႔ ဆန္ခါတိုက္ စိစစ္ရသလို အရည္အခ်င္းျပည့္ဝၿပီး အေတြ႔အၾကံဳ ျပည့္စံုႂကြယ္ဝတဲ႔ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးရဖို႔အတြက္လည္း လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး အဆင့္ဆင့္ လုပ္ရတဲ႔ သေဘာပဲေပါ႔။ မိမိကို လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး မၾကာခဏ ေခၚတဲ႔အခါ မိမိဟာ ဆန္ခါက်ဲ၊ ဆန္ခါလတ္ေတြကေန ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ဆန္ခါစိပ္စိပ္နဲ႔ ဆန္ခါတိုက္သလို အရည္အခ်င္းျပည့္ဝၿပီး အေတြ႔အၾကံဳျပည့္စံုလို႔ ေခၚတာျဖစ္တယ္လို႔ သေဘာေပါက္နားလည္ေစလိုပါတယ္။
စတုတၳအခ်က္ကေတာ့ မိမိအေနနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ ကုမၸဏီ၊ အဖြဲ႔အစည္းက စစ္ေမးတဲ႔ ဆန္းစစ္ခ်က္ (test) နဲ႔ ေခၚယူတဲ႔ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴး ေျဖဆိုတဲ႔အခါ ဂ႐ုစိုက္ ရမယ္႔ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ အၾကံျပဳရရင္ေတာ့ ဆံပင္ကို က်နစြာ ၿဖီးသင္ၿပီး သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္တဲ႔ အဝတ္အစားကို ဝတ္ဆင္သြားရပါမယ္။ တခ်ဳိ႕ကုမၸဏီ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြက စတိုင္လ္ေဘာင္းဘီ ဝတ္သြားလို႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးတဲ႔ အခ်က္တစ္ခ်က္က လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴးမွာ ဂ်င္းေဘာင္းဘီနဲ႔ တီရွပ္တို႔လို လံုးဝ (လံုးဝ) ဝတ္မသြားသင့္ပါဘူး။ ကြမ္းစားတတ္တဲ႔သူ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္တဲ႔ သူမ်ားအေနနဲ႔ မိမိကို ခ်ိန္းဆိုထားေသာေန႔မွာ ကြမ္းလံုးဝ စားမသြားပါနဲ႔၊ ေဆးလိပ္လည္း လံုးဝေသာက္မသြားပါနဲ႔လို႔ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်န္းမာေရးလုပ္ငန္းေတြကို အေလးေပး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီ အဖြဲ႔အစည္းေတြဆိုရင္ ကြမ္းစားတတ္တဲ႔သူ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္သူေတြကို အလုပ္ခန္႔ေလ႔မရိွၾကပါဘူး။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အၾကံျပဳရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕ ဆံပင္ကို က်နစြာ ၿဖီးသင္ၿပီး ဆံပင္ရွည္တဲ႔သူဆိုရင္ က်စ္ဆံၿမီးက်စ္ၿပီး သို႔မဟုတ္ ဆံပင္ကို ခ်ည္ေႏွာင္ၿပီးမွ သြားသင့္ပါတယ္။ ဆံပင္ကို ဖားလ်ားမခ်သင့္ပါဘူး။ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္စြာ ဝတ္စားသြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "လူမွာအဝတ္ ေတာင္းမွာ အကြပ္" ဆိုတဲ႔ ဆို႐ိုးစကားကို ေမ႔ထားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
ပဥၥမအခ်က္ကေတာ့ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴးဝင္တဲ႔အခါမွာ မိမိကို လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး စစ္ေမးမယ္႔သူေတြကို မိမိထက္ အသက္ငယ္သူ ပါေနပါေစ ေလးေလးစားစား ေျပာဆိုဆက္ဆံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳရိွတဲ႔သူေတြေတာင္ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴးဝင္တဲ႔အခါ စိတ္လႈပ္ရွားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ေျပေပ်ာက္ေအာင္ ပီေက၊ ခ်ဳိခ်ဥ္ ငံုထားျခင္း၊ မိမိေရွ႕ရိွစားပြဲေပၚတြင္ မိမိလက္ႏွစ္ဖက္ကို တင္ၿပီး လက္ဆစ္ခ်ဳိးျခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို အျပန္အလွန္ ပြတ္သပ္ျခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို အျပန္အလွန္ ပြတ္သပ္ျခင္း၊ လက္ကိုင္ပုဝါကို လိမ္ညွစ္ျခင္း၊ ဒူးနန္႔ျခင္း၊ ဆံပင္ကို ေခါင္းျဖင့္ဆတ္၍ မၾကာခဏပင့္တင္ျခင္း စသည္တို႔ကို ျဖစ္ႏိုင္ရင္ လံုးဝ မလုပ္ေစလိုပါ။ (ကာယကံရွင္မွာ စိတ္လႈပ္ရွားေနသျဖင့္ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ေနမိသည္ကို သတိမျပဳမိၾကပါ။) အဲဒါေတြကို လုပ္တာ၊ မလုပ္တာနဲ႔ အလုပ္ခန္႔တာ၊ မခန္႔တာနဲ႔ေတာ့ မသက္ဆိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး ျဖစ္လို႔ လူေတြ႔စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ားက မိမိကို ေလ႔လာအကဲခတ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ သတိျပဳရပါမယ္။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ လူေတြ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ား ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို သြက္လက္စြာ ေျဖဆိုသင့္ပါတယ္။ မိမိမသိပါကလည္း မသိေၾကာင္း မလိမ္မညာဘဲ ေျဖဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိကို ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းမ်ားအား ၿဖီးျဖန္းေျဖဆိုျခင္း မျပဳလုပ္သင့္ပါဘူး။ မိမိက မသိ၍ မသိပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္းသည္ အျပစ္မဟုတ္ပါ။ ၿဖီးျဖန္းေျဖဆိုျခင္း၊ လိမ္ညာေျဖဆိုျခင္းမ်ားသာလွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိအား ေမးခြန္းေမးျမန္းတဲ႔ လူေတြ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းသူကို တည့္တည့္ၾကည့္ၿပီး မိမိသလွ်င္ သိပါေၾကာင္း၊ မိမိ မသိလွ်င္ မသိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားရပါမယ္။ မိမိက စိတ္လႈပ္ရွားေနတဲ႔အတြက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ၿပီး သို႔မဟုတ္ ေမးခြန္းမေမးတဲ႔လူကို ၾကည့္ၿပီး ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္းမ်ဳိးကို လံုးဝ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ လူေတြ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ားက မိမိကုိ အင္တာဗ်ဴးလုပ္တဲ႔အခါ မိမိရဲ႕ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာနဲ႔အတူ CV ကို ၾကည့္ၿပီး ေမးျမန္းတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေမးျမန္းစဥ္မွာ မိမိရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကို CV မွာ ပါေပမယ္႔လည္း မိမိကို ထပ္ေမးတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြ႕စစ္ေဆးေမးျမန္းခံရသူေတြက “CV ထဲမွာ ပါၿပီးသားပါ” လို႔ ေမးတာကို မေျဖဘဲ အဲဒီလို ျပန္ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ အမွန္က အဲဒီလို ျပန္မေျပာရပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ သေဘာေပါက္နားလည္ရမွာက CV ထဲက အခ်က္အလက္ေတြကို ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္၊ သြက္သြက္လက္လက္ ေျဖၾကားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူေတြ႔စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ားက သူတို႔စိတ္တိုင္းက် ေမးျမန္းၿပီးလို႔ မိမိကို သြားႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျပာၾကားလာပါက ဒီအတိုင္း ဘာမွမေျပာဘဲ အင္တာဗ်ဴး ေျဖတဲ႔ အခန္းထဲကေန ထြက္မလာသင့္ပါဘူး။ “မိမိကို အခ်ိန္ေပး၍ ေမးျမန္းသည္ကို ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း၊ အလုပ္ခန္႔ထားခံရလွ်င္လည္း အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အလုပ္ခန္႔ထားခံရလွ်င္လည္း အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊” ေျပာၾကားႏႈတ္ဆက္ၿပီးမွ အင္တာဗ်ဴးေျဖတဲ႔အခန္းထဲက ထြက္ခဲ႔ရပါမယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြဟာ သာမန္ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္သလိုပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔လည္း မိမိဘဝအတြက္ အေရးႀကီးတဲ႔၊ မိမိ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ႔၊ မိမိအေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ႔ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ အဲဒီအခ်က္အလက္ေလးေတြဟာ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာကေန သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အေရးပါၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴး အတြက္ အေရြးခံရတဲ႔ ဝန္ထမ္းေလာင္းမ်ား သိရိွနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး မိမိ ဘဝအတြက္ အေရးႀကီးတဲ႔ မိမိအရည္အခ်င္းနဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး မိမိ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ႔အလုပ္ကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔စြာ ရရိွၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
ပဥၥမအခ်က္ကေတာ့ လူေတြ႔ အင္တာဗ်ဴးဝင္တဲ႔အခါမွာ မိမိကို လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး စစ္ေမးမယ္႔သူေတြကို မိမိထက္ အသက္ငယ္သူ ပါေနပါေစ ေလးေလးစားစား ေျပာဆိုဆက္ဆံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳရိွတဲ႔သူေတြေတာင္ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴးဝင္တဲ႔အခါ စိတ္လႈပ္ရွားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ေျပေပ်ာက္ေအာင္ ပီေက၊ ခ်ဳိခ်ဥ္ ငံုထားျခင္း၊ မိမိေရွ႕ရိွစားပြဲေပၚတြင္ မိမိလက္ႏွစ္ဖက္ကို တင္ၿပီး လက္ဆစ္ခ်ဳိးျခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို အျပန္အလွန္ ပြတ္သပ္ျခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို အျပန္အလွန္ ပြတ္သပ္ျခင္း၊ လက္ကိုင္ပုဝါကို လိမ္ညွစ္ျခင္း၊ ဒူးနန္႔ျခင္း၊ ဆံပင္ကို ေခါင္းျဖင့္ဆတ္၍ မၾကာခဏပင့္တင္ျခင္း စသည္တို႔ကို ျဖစ္ႏိုင္ရင္ လံုးဝ မလုပ္ေစလိုပါ။ (ကာယကံရွင္မွာ စိတ္လႈပ္ရွားေနသျဖင့္ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ေနမိသည္ကို သတိမျပဳမိၾကပါ။) အဲဒါေတြကို လုပ္တာ၊ မလုပ္တာနဲ႔ အလုပ္ခန္႔တာ၊ မခန္႔တာနဲ႔ေတာ့ မသက္ဆိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး ျဖစ္လို႔ လူေတြ႔စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ားက မိမိကို ေလ႔လာအကဲခတ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ သတိျပဳရပါမယ္။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ လူေတြ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ား ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို သြက္လက္စြာ ေျဖဆိုသင့္ပါတယ္။ မိမိမသိပါကလည္း မသိေၾကာင္း မလိမ္မညာဘဲ ေျဖဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိကို ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းမ်ားအား ၿဖီးျဖန္းေျဖဆိုျခင္း မျပဳလုပ္သင့္ပါဘူး။ မိမိက မသိ၍ မသိပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္းသည္ အျပစ္မဟုတ္ပါ။ ၿဖီးျဖန္းေျဖဆိုျခင္း၊ လိမ္ညာေျဖဆိုျခင္းမ်ားသာလွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိအား ေမးခြန္းေမးျမန္းတဲ႔ လူေတြ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းသူကို တည့္တည့္ၾကည့္ၿပီး မိမိသလွ်င္ သိပါေၾကာင္း၊ မိမိ မသိလွ်င္ မသိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားရပါမယ္။ မိမိက စိတ္လႈပ္ရွားေနတဲ႔အတြက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ၿပီး သို႔မဟုတ္ ေမးခြန္းမေမးတဲ႔လူကို ၾကည့္ၿပီး ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္းမ်ဳိးကို လံုးဝ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ လူေတြ႔ စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ားက မိမိကုိ အင္တာဗ်ဴးလုပ္တဲ႔အခါ မိမိရဲ႕ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာနဲ႔အတူ CV ကို ၾကည့္ၿပီး ေမးျမန္းတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေမးျမန္းစဥ္မွာ မိမိရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကို CV မွာ ပါေပမယ္႔လည္း မိမိကို ထပ္ေမးတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြ႕စစ္ေဆးေမးျမန္းခံရသူေတြက “CV ထဲမွာ ပါၿပီးသားပါ” လို႔ ေမးတာကို မေျဖဘဲ အဲဒီလို ျပန္ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ အမွန္က အဲဒီလို ျပန္မေျပာရပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ သေဘာေပါက္နားလည္ရမွာက CV ထဲက အခ်က္အလက္ေတြကို ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္၊ သြက္သြက္လက္လက္ ေျဖၾကားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူေတြ႔စစ္ေဆးေမးျမန္းသူမ်ားက သူတို႔စိတ္တိုင္းက် ေမးျမန္းၿပီးလို႔ မိမိကို သြားႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျပာၾကားလာပါက ဒီအတိုင္း ဘာမွမေျပာဘဲ အင္တာဗ်ဴး ေျဖတဲ႔ အခန္းထဲကေန ထြက္မလာသင့္ပါဘူး။ “မိမိကို အခ်ိန္ေပး၍ ေမးျမန္းသည္ကို ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း၊ အလုပ္ခန္႔ထားခံရလွ်င္လည္း အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အလုပ္ခန္႔ထားခံရလွ်င္လည္း အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊” ေျပာၾကားႏႈတ္ဆက္ၿပီးမွ အင္တာဗ်ဴးေျဖတဲ႔အခန္းထဲက ထြက္ခဲ႔ရပါမယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြဟာ သာမန္ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္သလိုပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔လည္း မိမိဘဝအတြက္ အေရးႀကီးတဲ႔၊ မိမိ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ႔၊ မိမိအေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ႔ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ အဲဒီအခ်က္အလက္ေလးေတြဟာ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာကေန သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အေရးပါၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴး အတြက္ အေရြးခံရတဲ႔ ဝန္ထမ္းေလာင္းမ်ား သိရိွနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး မိမိ ဘဝအတြက္ အေရးႀကီးတဲ႔ မိမိအရည္အခ်င္းနဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး မိမိ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ႔အလုပ္ကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔စြာ ရရိွၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
အုန္းဝမ္ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
1 comments:
ေသေသခ်ာခ်ာၾကီးကိုမွတ္သားလိုက္ပီကိုသီပာေရ
Post a Comment